Absolvent al Institutului Politehnic Bucuresti (1949), are o activitate de 57 de ani in cinematografie. A participat la proiectarea si darea in functiune a Centrului de Productie Cinematografica de la Buftea, in cadrul caruia a indeplinit diferite functii de conducere.
Din 1952, specialist in prelucrarea peliculei de film in laboratoarele din Romania, a activat ca sef laborator de prelucrare a peliculei (1954-63), sef serviciu tehnic (1963-65), director de productie al studioului (1965-68), director general adjunct (1968-70). A contribuit la perfectionarea procesului de prelucrare a peliculei “Agfacolor” si a introdus procesul KODAK “Eastman-color” in Romania.
Din 1970 pana in 1989, director general al Centrului de Productie Cinematografica “Bucuresti” – Buftea si director general adjunct al Centralei “Romaniafilm”.
A contribuit tehnic si organizatoric la realizarea a peste 450 filme artistice de lung metraj si seriale TV, alb-negru si color, produse in tara noastra sau in colaborare cu alte studiouri din Franta, Anglia, Germania, URSS, Ungaria, Cehoslovacia, Italia etc.
Specializari la studiourile “Mosfilm”-URSS (1954); “Pinewood”- Anglia (1965); “Hollywood”-SUA (1970); “Bavaria Film”-RFG (1970) si la firmele AGFA si KODAK.
Din 1963, activitate didactica universitara la Institutul de Arta Teatrala si Cinematografica “I L Caragiale” Bucuresti, profesor din 1977. A prilejuit debutul studentilor sai, astazi cunoscuti regizori de film sau directori de imagine.
Autor a 5 carti de specialitate, a tradus lucrari in domeniu, a publicat peste 300 de studii, articole si eseuri dedicate filmului, a participat la peste 50 de manifestari nationale si internationale, promovand productia romaneasca de filme. A sustinut comunicari la congresele UNIATEC (Union Internationale de Téchnique Cinématografique) – la Milano (1964) si Bruxelles (1968).
Cineastul Constantin Pivniceriu a sustinut infiintarea Asociatiei Cineastilor, iar dupa 1990 a participat decizional la dezvoltarea si functionarea Uniunii Cineastilor din Romania.
A colaborat la publicatiile vremii cu articole teoretice si de informare cinematografica, o parte din care sunt aici recuperate.
|