DIFERENȚE: EXPERIENȚE PERSONALE ȘI DINAMICI INTRACOMUNITARE Un volum colectiv despre școală și familie într-o comunitate defavorizată
Coordonatori volum: Mădălina Muscă și Mihai Vasile
De mai bine de șase ani lucrăm împreună cu părinții și copiii din Dârvari pentru a îmbunătăți situația școlară și familială a acestora. Am adunat în acest timp povești și date despre ce înseamnă să mergi la școală atunci când familia ta se află într-o situație socială vulnerabilă. Suntem conștienți că toate problemele pe care le-am întâlnit nu sunt singulare, au cauze sistemice, că sunt zeci, sute de alte comunități în situații similare și că este nevoie de o abordare sistemică pentru a rezolva cu adevărat cauzele ce împiedică accesul multora la o educație de calitate și le limitează șansele la o viață decentă. Ne-am dorit să putem prezenta unei audiențe cât mai largi realitatea pe care am cunoscut-o în cadrul activităților noastre.Cartea de față ne permite să prezentăm concluziile noastre și, cel mai important, să oferim un spațiu de reprezentare pentru vocile și experiențele directe ale celor implicați: părinți, copii și cadre didactice
Mihai Vasile- fondator al Asociației Politeia, este implicat în activitățile asociației la Dârvari de la început. A studiat Filosofie, Științe Politice și Politici Educaționale la University of York (UK), Berkeley, University of California (US) și University of Cambridge (UK). În prezent este doctorand în Științe Politice la Universitatea Babeș-Bolyai și cercetător asociat la (și co-fondator al) think thank-ul Institutul pentru Solidaritate Socială.
Mădălina Muscă - vicepreședintă a Asociației Politeia, este implicată de un an constant în activitățile și proiectele din Dârvari. A studiat Sociologia în cadrul Facultății de Științe Politice, SNSPA, un masterat în Antropologie și doctorat în Sociologie urmate tot la SNSPA, cu două stagii de pregătire în Liège, Belgia (ISHS) și Lyon, Franța (Université Lumière Lyon 2).
Proiect derulat de: Volumul „Diferențe: experiențe personale și dinamici intracomunitare” a fost scris în cadrul proiectului „Împreună la școală și în comunitate”, proiect derulat de Asociația Politeia în parteneriat cu Școala Gimnazială nr.1 Ciorogârla, Structura Școala Gimnazială nr.2 Dârvari și Primăria Ciorogârla cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-202; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org. https://impreuna.politeia.ro |