Studii feministe
Afișez toate cele 4 rezultate
-
Studii feministe
Femeile în jurisprudența islamică. Critici contemporane
Experiența orientalismului, prin abstractizarea și reificarea rigidă a doctrinelor și culturilor islamice, a facilitat consacrarea și politizarea unor stereotipuri negative specifice atașate musulmanilor și islamului, conceput ca o tradiție coezivă și unitară.
Ulterior, perspectiva istorică, empirică, centrată pe decelarea variabilelor sistemice, funcționale, instituționale, culturale ale fenomenului analizat, care a marcat perioada postmodernistă, a reușit însă să corijeze înțelegerea osificată a normativului în cercetarea societăților musulmane și a doctrinelor islamice. (…)
Feminismele islamice contemporane, prezente într-o varietate de forme și abordări, se raportează critic la tradițiile exegetice și jurisprudențiale anterioare, propunând reconstrucții egalitariste, benefice ale disciplinelor islamice majore în contextul menținerii centralității surselor textuale clasice, dar îmbogățite și resemnificate prin prioritatea acordată eticii islamice și prin integrarea cercetărilor contemporane din domeniul științific, social, economic, politic, psihologic etc.
Scopul acestor cercetări feministe dezvoltate în rigorile unui idiom islamic este acela de a facilita procesul de reinterpretare a textului sacru coranic din perspectiva necesităților sociale actuale, a noilor supoziții culturale egalitariste, centrate pe respectarea dreptății sociale și de gen.
ISBN: 978-606-749-119-720,00lei25,00lei -
Studii feministe
Feminism modern reflexiv
Oana Baluta este fiica intelectuală și civică a lumii noastre paradoxale: localistă și globalistă, patriarhală și feministă, înapoiată și avangardistă. Autoarea își trage seva argumentelor deopotrivă din teorie și cercetare empirică, din cunoașterea vestică și estică.
Este o intelectuală despre cetate și a cetății.
Cercetătorii acestei cetăți ignoră, de regulă, strâmbătatea de gen a construcției noastre sociale. Lor, cartea Oanei Băluță, le oferă un nou model de cercetare: feminismul modern reflexiv.
Politicienii uită prea adesea că lumea pe care o conduc este populată cu femei capabile să gândească și să formuleze perspective proprii despre binele comun. Acestora, cartea Oanei Băluță le oferă analize și proiecții de gen a intereselor politice. Ne aflam în fața unei lucrări prin care feminismul românesc de generația a treia își consolidează fundamentele și poate crește viguros, lucid și profund umanist.
Mihaela Miroiu
ISBN: 978-606-93388-1-026,00lei28,00lei -
Studii feministe
GENDER MATTERS. Women’s Political Representation and Discourse in Romania and USA
The book is a significant contribution to the areas of gender studies and of political communication, and a testimony that Andreea Voina is one of the most outstanding young Romanian researchers in the field.
Dr. Tudor Vlad
Director, Cox International Center
University of GeorgiaISBN: 978-606-749-301-638,00lei47,00lei -
Studii feministe
HĂRȚUIREA ÎN SPAȚIUL PUBLIC ÎN ROMÂNIA: adordări teoretice și politice. De la invizibilitatea fenomenului la politici publice
Hărțuirea stradală este una dintre cele mai frecvente forme ale violenței de gen. Ca să o combatem, e nevoie de cel puțin două lucruri: 1. să înțelegem că are inegalitatea atât drept cauză, cât și drept efect; 2. să construim alianțe între activismul ONG, educația la toate nivelele și autorități. Niciunii dintre acești actori nu pot rezolva problema lucrând în tabere izolate, trebuie să devenim mai buni la cooperare. Iar asta presupune să ne tratăm de la egal la egal. Iată cum se închide cercul: ca să depășim tendința de a întreține inegalități, o idee bună e să începem cu noi înșine.
Camelia Proca, Directoare Asociația A.L.E.G.Ca reporter mă uit la munca Simonei din două perspective- cea academică pe baza căreia jurnalismul nostru capătă nuanțe și profunzime mulțumită ei și cea umană, de „personaj” pe care ar trebui să-l cunoască și să-l consulte cât mai mulți dintre cei care sunt plătiți să construiască și să apere egalitatea de gen în România.
Simona a fost prima specialistă spre care m-am dus când am decis să scriu despre hărțuire stradală și s-a întâlnit cu mine în plină pandemie ca să-mi povestească despre sutele de interviuri și chestionare aplicate, despre pașii care au dus la modificarea legislației în domeniu și despre câte lucruri vede încă lipsind din peisaj. Lucrarea Simonei dă voce fricilor cu care creștem și care ne condiționează, caută să înțeleagă fenomenul și din perspectiva bărbaților și sprijină totul pe un eșantion cuprinzător.
Ana Maria Ciobanu, reporter DoRVăd și acum scena: mama, în bucătărie, încercând să scape. Apoi, tata, din nou băut, ținând-o pe Madlena lui în brațe, cum ții o femeie când o treci pragul casei. Doar că el o ținea atârnată în afara ferestrei de la etajul al zecelea în care locuiam. Și mă întreba: șBombix, o arunc?” Mama n-a vrut să plecăm de acasă. Mă uit la Ioana, sora mea, care a găsit cu greu în ea puterea să iasă dintr-o relație toxică și să crească singură un copil. Și e fericită. Și mă uit la Andreea, fiica mea, azi, o tânără de aproape 19 ani, independentă, curajoasă, puternică. Un drum care a durat trei generații. Un drum blocat de o societate patriarhală, în care femeia nu e om. E nevoie, iată, de generații întregi, pentru schimbare. O schimbare pe care trebuie să o facem în primul rând noi, bărbații.
Dragoș Pătraru, jurnalist Starea națieiISBN: 978-606-749-514-038,00lei47,00lei
-
Studii feministe
Femeile în jurisprudența islamică. Critici contemporane
Experiența orientalismului, prin abstractizarea și reificarea rigidă a doctrinelor și culturilor islamice, a facilitat consacrarea și politizarea unor stereotipuri negative specifice atașate musulmanilor și islamului, conceput ca o tradiție coezivă și unitară.
Ulterior, perspectiva istorică, empirică, centrată pe decelarea variabilelor sistemice, funcționale, instituționale, culturale ale fenomenului analizat, care a marcat perioada postmodernistă, a reușit însă să corijeze înțelegerea osificată a normativului în cercetarea societăților musulmane și a doctrinelor islamice. (…)
Feminismele islamice contemporane, prezente într-o varietate de forme și abordări, se raportează critic la tradițiile exegetice și jurisprudențiale anterioare, propunând reconstrucții egalitariste, benefice ale disciplinelor islamice majore în contextul menținerii centralității surselor textuale clasice, dar îmbogățite și resemnificate prin prioritatea acordată eticii islamice și prin integrarea cercetărilor contemporane din domeniul științific, social, economic, politic, psihologic etc.
Scopul acestor cercetări feministe dezvoltate în rigorile unui idiom islamic este acela de a facilita procesul de reinterpretare a textului sacru coranic din perspectiva necesităților sociale actuale, a noilor supoziții culturale egalitariste, centrate pe respectarea dreptății sociale și de gen.
-
Studii feministe
Feminism modern reflexiv
Oana Baluta este fiica intelectuală și civică a lumii noastre paradoxale: localistă și globalistă, patriarhală și feministă, înapoiată și avangardistă. Autoarea își trage seva argumentelor deopotrivă din teorie și cercetare empirică, din cunoașterea vestică și estică.
Este o intelectuală despre cetate și a cetății.
Cercetătorii acestei cetăți ignoră, de regulă, strâmbătatea de gen a construcției noastre sociale. Lor, cartea Oanei Băluță, le oferă un nou model de cercetare: feminismul modern reflexiv.
Politicienii uită prea adesea că lumea pe care o conduc este populată cu femei capabile să gândească și să formuleze perspective proprii despre binele comun. Acestora, cartea Oanei Băluță le oferă analize și proiecții de gen a intereselor politice. Ne aflam în fața unei lucrări prin care feminismul românesc de generația a treia își consolidează fundamentele și poate crește viguros, lucid și profund umanist.
Mihaela Miroiu
-
Studii feministe
GENDER MATTERS. Women’s Political Representation and Discourse in Romania and USA
The book is a significant contribution to the areas of gender studies and of political communication, and a testimony that Andreea Voina is one of the most outstanding young Romanian researchers in the field.
Dr. Tudor Vlad
Director, Cox International Center
University of Georgia -
Studii feministe
HĂRȚUIREA ÎN SPAȚIUL PUBLIC ÎN ROMÂNIA: adordări teoretice și politice. De la invizibilitatea fenomenului la politici publice
Hărțuirea stradală este una dintre cele mai frecvente forme ale violenței de gen. Ca să o combatem, e nevoie de cel puțin două lucruri: 1. să înțelegem că are inegalitatea atât drept cauză, cât și drept efect; 2. să construim alianțe între activismul ONG, educația la toate nivelele și autorități. Niciunii dintre acești actori nu pot rezolva problema lucrând în tabere izolate, trebuie să devenim mai buni la cooperare. Iar asta presupune să ne tratăm de la egal la egal. Iată cum se închide cercul: ca să depășim tendința de a întreține inegalități, o idee bună e să începem cu noi înșine.
Camelia Proca, Directoare Asociația A.L.E.G.Ca reporter mă uit la munca Simonei din două perspective- cea academică pe baza căreia jurnalismul nostru capătă nuanțe și profunzime mulțumită ei și cea umană, de „personaj” pe care ar trebui să-l cunoască și să-l consulte cât mai mulți dintre cei care sunt plătiți să construiască și să apere egalitatea de gen în România.
Simona a fost prima specialistă spre care m-am dus când am decis să scriu despre hărțuire stradală și s-a întâlnit cu mine în plină pandemie ca să-mi povestească despre sutele de interviuri și chestionare aplicate, despre pașii care au dus la modificarea legislației în domeniu și despre câte lucruri vede încă lipsind din peisaj. Lucrarea Simonei dă voce fricilor cu care creștem și care ne condiționează, caută să înțeleagă fenomenul și din perspectiva bărbaților și sprijină totul pe un eșantion cuprinzător.
Ana Maria Ciobanu, reporter DoRVăd și acum scena: mama, în bucătărie, încercând să scape. Apoi, tata, din nou băut, ținând-o pe Madlena lui în brațe, cum ții o femeie când o treci pragul casei. Doar că el o ținea atârnată în afara ferestrei de la etajul al zecelea în care locuiam. Și mă întreba: șBombix, o arunc?” Mama n-a vrut să plecăm de acasă. Mă uit la Ioana, sora mea, care a găsit cu greu în ea puterea să iasă dintr-o relație toxică și să crească singură un copil. Și e fericită. Și mă uit la Andreea, fiica mea, azi, o tânără de aproape 19 ani, independentă, curajoasă, puternică. Un drum care a durat trei generații. Un drum blocat de o societate patriarhală, în care femeia nu e om. E nevoie, iată, de generații întregi, pentru schimbare. O schimbare pe care trebuie să o facem în primul rând noi, bărbații.
Dragoș Pătraru, jurnalist Starea nației
-
Studii feministe
Femeile în jurisprudența islamică. Critici contemporane
Experiența orientalismului, prin abstractizarea și reificarea rigidă a doctrinelor și culturilor islamice, a facilitat consacrarea și politizarea unor stereotipuri negative specifice atașate musulmanilor și islamului, conceput ca o tradiție coezivă și unitară.
Ulterior, perspectiva istorică, empirică, centrată pe decelarea variabilelor sistemice, funcționale, instituționale, culturale ale fenomenului analizat, care a marcat perioada postmodernistă, a reușit însă să corijeze înțelegerea osificată a normativului în cercetarea societăților musulmane și a doctrinelor islamice. (…)
Feminismele islamice contemporane, prezente într-o varietate de forme și abordări, se raportează critic la tradițiile exegetice și jurisprudențiale anterioare, propunând reconstrucții egalitariste, benefice ale disciplinelor islamice majore în contextul menținerii centralității surselor textuale clasice, dar îmbogățite și resemnificate prin prioritatea acordată eticii islamice și prin integrarea cercetărilor contemporane din domeniul științific, social, economic, politic, psihologic etc.
Scopul acestor cercetări feministe dezvoltate în rigorile unui idiom islamic este acela de a facilita procesul de reinterpretare a textului sacru coranic din perspectiva necesităților sociale actuale, a noilor supoziții culturale egalitariste, centrate pe respectarea dreptății sociale și de gen.
20,00lei25,00lei -
Studii feministe
Feminism modern reflexiv
Oana Baluta este fiica intelectuală și civică a lumii noastre paradoxale: localistă și globalistă, patriarhală și feministă, înapoiată și avangardistă. Autoarea își trage seva argumentelor deopotrivă din teorie și cercetare empirică, din cunoașterea vestică și estică.
Este o intelectuală despre cetate și a cetății.
Cercetătorii acestei cetăți ignoră, de regulă, strâmbătatea de gen a construcției noastre sociale. Lor, cartea Oanei Băluță, le oferă un nou model de cercetare: feminismul modern reflexiv.
Politicienii uită prea adesea că lumea pe care o conduc este populată cu femei capabile să gândească și să formuleze perspective proprii despre binele comun. Acestora, cartea Oanei Băluță le oferă analize și proiecții de gen a intereselor politice. Ne aflam în fața unei lucrări prin care feminismul românesc de generația a treia își consolidează fundamentele și poate crește viguros, lucid și profund umanist.
Mihaela Miroiu
26,00lei28,00lei -
Studii feministe
GENDER MATTERS. Women’s Political Representation and Discourse in Romania and USA
The book is a significant contribution to the areas of gender studies and of political communication, and a testimony that Andreea Voina is one of the most outstanding young Romanian researchers in the field.
Dr. Tudor Vlad
Director, Cox International Center
University of Georgia38,00lei47,00lei -
Studii feministe
HĂRȚUIREA ÎN SPAȚIUL PUBLIC ÎN ROMÂNIA: adordări teoretice și politice. De la invizibilitatea fenomenului la politici publice
Hărțuirea stradală este una dintre cele mai frecvente forme ale violenței de gen. Ca să o combatem, e nevoie de cel puțin două lucruri: 1. să înțelegem că are inegalitatea atât drept cauză, cât și drept efect; 2. să construim alianțe între activismul ONG, educația la toate nivelele și autorități. Niciunii dintre acești actori nu pot rezolva problema lucrând în tabere izolate, trebuie să devenim mai buni la cooperare. Iar asta presupune să ne tratăm de la egal la egal. Iată cum se închide cercul: ca să depășim tendința de a întreține inegalități, o idee bună e să începem cu noi înșine.
Camelia Proca, Directoare Asociația A.L.E.G.Ca reporter mă uit la munca Simonei din două perspective- cea academică pe baza căreia jurnalismul nostru capătă nuanțe și profunzime mulțumită ei și cea umană, de „personaj” pe care ar trebui să-l cunoască și să-l consulte cât mai mulți dintre cei care sunt plătiți să construiască și să apere egalitatea de gen în România.
Simona a fost prima specialistă spre care m-am dus când am decis să scriu despre hărțuire stradală și s-a întâlnit cu mine în plină pandemie ca să-mi povestească despre sutele de interviuri și chestionare aplicate, despre pașii care au dus la modificarea legislației în domeniu și despre câte lucruri vede încă lipsind din peisaj. Lucrarea Simonei dă voce fricilor cu care creștem și care ne condiționează, caută să înțeleagă fenomenul și din perspectiva bărbaților și sprijină totul pe un eșantion cuprinzător.
Ana Maria Ciobanu, reporter DoRVăd și acum scena: mama, în bucătărie, încercând să scape. Apoi, tata, din nou băut, ținând-o pe Madlena lui în brațe, cum ții o femeie când o treci pragul casei. Doar că el o ținea atârnată în afara ferestrei de la etajul al zecelea în care locuiam. Și mă întreba: șBombix, o arunc?” Mama n-a vrut să plecăm de acasă. Mă uit la Ioana, sora mea, care a găsit cu greu în ea puterea să iasă dintr-o relație toxică și să crească singură un copil. Și e fericită. Și mă uit la Andreea, fiica mea, azi, o tânără de aproape 19 ani, independentă, curajoasă, puternică. Un drum care a durat trei generații. Un drum blocat de o societate patriarhală, în care femeia nu e om. E nevoie, iată, de generații întregi, pentru schimbare. O schimbare pe care trebuie să o facem în primul rând noi, bărbații.
Dragoș Pătraru, jurnalist Starea nației38,00lei47,00lei